Vi är lite busiga vi..

Haha, jag och Fanny har så roligt ibland.

Fannys mamma har "tjejmiddag" och hon sa att vi kunde komma in och hämta mat där inne där de satt om vi var hungriga.
Självklart så blev vi ju hungriga efter ett tag, när man känner den ljuvga doften av fisksoppa och vitlöksbröd.
Så, vi gick in och hämtade skålar i köket och skulle gå ut och hämta soppa i vardagsrummet.
"After you" säger Fanny och gör en gest med handen att jag ska gå.
"Nej, nej. After you!" Blir mitt svar.
Fanny gör en gest igen och visar att jag ska gå före.
Då börjar jag gestikulera hejvilt och säger att det är
ju hennes mammas kompisar, inte min mammas
(Det roliga är att vi viskar jätte tyst, så de inte ska höra),
så hon måste ju känna dem?
Men hon säger att hon bara har träffat en utav dem förut.
Och jag tror inte på henne.
Vi gestrikulerar och gör tecken för att vår diskussion inte ska höras, men brister sedan ut i ett rejält skrattanfall.
Det slutar med att ingen utav oss går in och hämtar mat, haha :)

När vi står där och väntar på bättre tider så ser vi två påsar med cashewnötter och öppnar dom tyst, tyst.
Vi tar en näve och springer tysta som möss (nooot) in i Fannys rum och lämnar de där.
Sen går vi in i köket igen och kommer på en briljant idé!
Vi ringer till Lena-Mies (Fannys mamma) mobil telefon på dolt nummer!
Den ligger i köket, så då måste hon komma dit och svara så kan vi följa med henne ut sen igen, och då blir det inte pinsamt! :D
Så vi ringer, men hon hör inte mobilen!
Så vi blir tvungna att ropa på henne att telefonen ringer.
Fast då komer hon iallafall in och vi kan fullfölja vår plan!

Fisksoppan var delicious! :)

Det var bara en av få händelser som man kan få uppleva en dag med The Fannys!



puss och kram / F. Solén

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha - vem var det egentligen som ringde?

2010-09-05 @ 14:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara för lilla Fanny att se)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback